کاهش مصرف منابع در وردپرس؛ بهترین راهکار افزایش بازدیدکنندگان سایت

یگانه امیری نژاد

کاهش مصرف منابع در وردپرس، عملکرد و تجربه کاربری سایت شما را افزایش می‌دهد و جان تازه‌ای به وبسایت شما خواهد بخشید.

تکنیک کاهش مصرف منابع در وردپرس

با کاهش مصرف منابع در سایت وردپرسی می‌توانید کاهش مصرف cpu را در پیش داشته باشید، این کار باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت را با خود به همراه دارد. اگر مصرف cpu سایت شما بالا رود، از عملکرد و کارایی وبسایتتان به شکل قابل توجهی کاسته می‌شود و محتوای آن برای کاربرانی که وارد سایت شدند دیگر نمایش داده نخواهد نمی‌شود؛ نتیجه این امر افت قابل توجه بازدیدکنندگان سایت شما و افزایش نرخ پرش کاربران است. بروز این مشکل بیشتر برای سایت‌هایی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند به وجود می‌آید. همانطور که می‌دانید مصرف بالای منابع مشکلی رایج در وبسایت‌ها است و باید اقداماتی جهت بهبود وضعیت ایجاد شده انجام گیرد تا سرعت سایت بهینه شود. کاهش مصرف cpu در وردپرس توسط فردی ماهر یا شرکت طراحی سایت وردپرس انجام پذیر خواهد بود.

کاهش مصرف منابع در وردپرس اقدامی ضروری است؛ موجب افزایش رتبه سایت شما می‌شود و تجربه کاربری بازدیدکنندگان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اگر سایت شما نیز از منابع CPU یا حافظه استفاده زیادی می‌کند اختلال در سایت شما به وجود خواهد آمد. پس اگر دچار این مشکل هستید و قصد بهینه‌سازی منابع را دارید تا شاهد کاهش مصرف cpu در وردپرس باشید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما به شما آموزش خواهیم داد که مصرف منابع سایت را در وردپرس کاهش دهید و با ایجاد تغییرات کاربردی، سایت خود را بهینه کنید.

 

کاهش مصرف منابع در وردپرس

 

چرا کاهش مصرف cpu در وردپرس مهم است؟

عملکرد صحیح سرور تا حد زیادی بر سئو سایت تاثیر مثبتی دارد و سبب افزایش بازدیدکنندگان و کاهش bounce rate خواهد شد. کاهش مصرف منابع در وردپرس مهم‌ترین اقدام برای سایت شما است و بهبود نتایج جستجو را با خود به همراه دارد. اگر سایت از سرعت بالایی بهره‌مند باشد کاربران مدت زمان بیشتری در وبسایت می‌مانند، با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنند و تجربه کاربری آن‌ها مثبت‌تر خواهد بود. این امر باعث می‌شود همیشه در نتایج جستجو اول باشید و در دید افراد زیادتری نمایان شوید.

 

10 تکنیک کاربردی برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف منابع سرور در وردپرس

کاهش مصرف cpu در وردپرس باعث افزایش کارایی و سرعت سایت شده و نرخ پرش (bounce rate) را کاهش می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید اگر سایت شما با مصرف بیش از حد منابع رو به رو باشد به علت اینکه ظرفیت سرور را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد باعث ایجاد هزینه‌های زیاد برای صاحبان سایت خواهد شد. همچنین بالا بودن سرعت بارگذاری صفحات و کیفیت تجربه کاربری در سئو سایت در شیراز نیز تاثیرگذار است و باعث بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستجو می‌شود. در ادامه 10 تکنیک کاربردی برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف منابع در وردپرس را برای شما توضیح خواهیم داد:

 

کاهش مصرف cpu در وردپرس

 

1. استفاده از قالب وردپرس استاندارد

هنگام طراحی سایت با وردپرس بهتر است که از قالب وردپرس سبک که کدنویسی بهینه داشته باشد استفاده کرد تا سایت عملکرد بهتری داشته باشد. قالب وردپرس استاندارد توسط توسعه‌دهندگان وردپرس همواره درحال به‌روز رسانی بوده و با استانداردهای وب سازگاری بالایی دارد، از این رو به کار بردن آن در هنگام طراحی وبسایت دارای اهمیت بالایی است. با استفاده از قالب‌های استاندارد امنیت سایت تضمین می‌شود و به علت همخوانی با مرورگرهای دیگر و همچنین دستگاه‌های مختلف قابلیت ریسپانسیو بودن دارد. تمامی این موارد باعث کاهش مصرف منابع سرور در وردپرس می‌شود که نتایج این امر تجربه کاربری بهتر و افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت است و باعث سهولت در مدیریت و به‌روزرسانی وب‌سایت شما می‌شود.

 

2. به روزرسانی مداوم قالب سایت

اگر برای سایت خود از افزونه و قالب‌های قدیمی استفاده کنید مصرف منابع سرور در وردپرس بالا می‌رود و از سرعت سایت شما کاسته خواهد شد. به همین علت تاکید شده به طور مداوم قالب سایت و افزونه‌های آن را به‌روز رسانی کنید تا اگر باگ در آن وجود داشت سریعا رفع شود. با به روز رسانی قالب وردپرس کاهش مصرف منابع هاست و افزایش امنیت سایت را یکجا خواهید داشت و شاهد تاثیرات مثبت بسیار زیادی در سایت خود خواهید بود.

 

3. سرویس میزبان یا هاست پایدار

یکی از مهم‌ترین راهکار برای کاهش مصرف منابع در وردپرس، استفاده از سرویس میزبان پایدار است. اگر شما از هاست‌های اشتراکی استفاده کنید ممکن است با اختلال از جانب سرور رو به رو شوید که باعث تاثیر منفی در عملکرد سایت شما می‌شود. هاست پایدار منابع قدرتمندی دارد و از میزان CPU و RAM قابل قبولی بهره‌مند می‌باشد و استفاده از آن برای داشتن سایتی پایدار با سرعت خوب، اقدامی ضروری به‌شمار می‌آید. در ادامه چند ابزار برای تست سرویس میزبان و زمان لود شدن صفحات سایت آورده شده است:

  • استفاده از ابزار GTmetrix
  • Google PageSpeed Tools
  • چک کردن سایت Webpagetest
  • فشردن کلید F12 در مرورگر

 

4. پاکسازی Trash در وردپرس

پاکسازی Trash در وردپرس از دیگر راهکارهای مهم برای کاهش مصرف منابع سرور در وردپرس است. تمامی محتواهایی که به هر دلیلی توسط شما از سایت پاک می‌شود در قسمت Trash به مدت 30 روز باقی می‌ماند تا اگر شما مجددا به آن نیاز پیدا کنید بتوانید آن را بازیابی و مجددا از آن استفاده کنید. شما می‌توانید برای افزایش حجم دیتابیس با کمک آموزش زیر پیش فرض 30 روز را به 7 روز کاهش دهید تا سرعت سایت را بالا ببرید:

  1. به قسمت کنترل پنل بروید
  2. بر روی پوشه File Manager کلیک کنید
  3. پوشه Public_Html را پیدا کنید
  4. بر روی فایل Wp-Config.php کلیک راست کنید
  5. گزینه Edit بزنید
  6. عدد کد را مثل زیر از 30 به 7 تغییر دهید تا هر 7 روز یکبار Trash پاکسازی شود

define ('EMPTY_TRASH_DAYS', 7);

 


5. بهینه‌سازی تصاویر سایت

از دیگر مشکلاتی که مصرف منابع در وردپرس را بالا می‌برد، استفاده از تصاویر پرحجم و بدون فشرده‌سازی است که منجر به کاهش سرعت سایت خواهد شد. برای افزودن تصاویر در سایت بهتر است از ابزارهایی که تصاویر را فشرده و بهینه می‌کنند استفاده کنید تا مصرف پهنای باند وبسایت کاهش پیدا کرده و سبب کاهش مصرف منابع در وردپرس شود. در ادامه ابزارهای بهینه‌سازی سایت نام برده شده است:

  • Tiny JPG ابزار رایگان بهینه‌سازی و یک افزونه محبوب وردپرس
  • ImageRecycle ابزار فشرده ساز آنلاین بدون افت کیفیت تصاویر
  • CompressNow بهترین ابزار فشرده ساز عکس به صورت دسته‌ای
  • Resize Photos سایت تغییر اندازه عکس با قابلیت متنوع

 

6. فعال سازی Gzip هاست را فراموش نکنید

فعال‌سازی Gzip هاست از دیگر موارد مهم در کاهش مصرف منابع سرور در وردپرس و در نتیجه افزایش سرعت سایت است که به شما کمک می‌کند که صفحات وب و فایل css قبل از ارسال به مرورگر، ابتدا فشرده گردد و سپس آماده فرستادن شود تا سرعت انتقال داده افزایش یابد و صفحات وب بتوانند با سرعت بیشتری برای کاربر بارگذاری شود. در ادامه نحوه فعال‌سازی Gzip در وردپرس را توضیح داده‌ایم:

  1. به مدیریت سایت خود وارد شوید
  2. برروی قسمت "پیشخوان" کلیک کنید
  3. "ویرایشگر پرونده پوسته" را انتخاب کنید
  4. برروی فایل "option.php" کلیک کنید
  5. Gzip Compression را پیدا کنید و مقدار آن را 1 قرار دهید

 

7. نظارت بر خزنده‌های بازدیدکننده

تمامی وبسایت‌ها توسط خزنده‌های مختلف بازدید می‌شوند اما شما می‌توانید جلوی خزنده‌هایی که سودی برای شما ندارند را بگیرید و سبب کاهش مصرف cpu در وردپرس شوید. با استفاده از افزونه مناسب جلوی هک شدن سایت گرفته شده و امنیت آن تا حد زیادی بالا خواهد رفت. برای اینکار ما به شما افزونه Wordfence را معرفی می‌کنیم. با استفاده از این افزونه کاربردی مانند سدی محکم، جلوی حملات ربات‌گونه و فعالیت‌های مخرب دیگر گرفته می‌شود و اگر فعالیتی مشکوک در سایت شما اتفاق افتاد برایتان ایمیل هشدار ارسال خواهد شد. برای استفاده از افزونه Wordfence مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. افزونه Wordfence را نصب کنید
  2. قسمت crawl rate limiting rules را پیدا کرده و وارد شوید
  3. خزنده‌ها را طبق خواسته خود مدیریت کنید
  4. آدرس‌های IP که دارای فعالیت مشکوک هستند را بلاک کنید

 

8. استفاده از CDN و بهبود سئو سایت

CDN به معنای شبکه تحویل محتوا که دارای یک شبکه متشکل از سرورهای مختلف در بسیاری از نقاط جهان است. در CDN برخی از اطلاعات سایت شما در آن ذخیره می‌شود. زمانی که یک کاربر در جایی دیگر از دنیا و دور از هاست به سایت شما متصل شود، کاربر را به نزدیک‌ترین سرور CDN وصل می‌کند و اطلاعات ذخیره شده را به آن‌ها نمایش می‌دهد. این موضوع مهم کاهش مصرف منابع در وردپرس را به همراه دارد و در سئو سایت نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت. برای این کار بهتر است CDN مناسب خریداری کنید که در ادامه بهترین‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • Cloudflare
  • StackPath
  • Sucuri
  • KeyCDN

 

کاهش مصرف منابع سرور در وردپرس

 

9. پرهیز از آپلود مستقیم ویدیو در سایت

آپلود مستقیم ویدیو یا پادکست بر روی سایت یکی از بدترین کارهایی هست که می‌توانید در حق سایت خود کنید! اینکار تمامی پهنای باند سایت شما را در برمی‌گیرد، منابع هاست را درگیر می‌کند و باعث کاهش سرعت سایت شما خواهد شد. اگر قصد اضافه کردن ویدیو یا پادکست را به سایت خود دارید تا شاهد کاهش مصرف منابع سرور در وردپرس باشید، باید از سرور میزبان مناسب برای به اشتراک‌گذاری محتوای خود استفاده کنید. شما می‌توانید محتوای ویدیویی خود را در آپارات، یوتیوب و اپلیکیشن‌های دیگر آپلود کنید و آن را به صورت کد امبد در سایت قرار دهید تا منابع هاست درگیر نشود و سرعت وبسایت شما به شکل قابل قبولی بالاتر رود.

 

10. استفاده بیش از حد برچسب وردپرس ممنوع

یکی دیگر از دلایل بالا رفتن مصرف منابع سرور استفاده بیش از حد برچسب وردپرس است که مصرف منابع را بالا می‌برد. اگر از برچسب زیاد بدون استراتژی استفاده کنید ارزش سایت شما پایین می‌آید و بر روی سئو سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس برای کاهش مصرف cpu در وردپرس تا حد امکان پیشنهاد می‌شود از برچسب استفاده نکنید.

 

کاهش مصرف منابع در وردپرس با راهکارهای ساده

رعایت کاهش مصرف منابع در وردپرس، کاربران زیادی را به وبسایت شما هدایت خواهد کرد و در دراز مدت در سئو سایت نیز تاثیرات مثبت زیادی خواهد گذاشت. پس کاهش مصرف منابع سرور در وردپرس را در اولویت کار خود قرار دهید و در جهت بهبود آن گام بردارید. در ادامه از چندین راهکار دیگر برای کاهش مصرف CPU بیشتر توضیح داده‌ایم:

  • بررسی منابع مصرفی سرور
  • پاک کردن افزونه اضافی
  • پاکسازی دیتابیس سایت
  • جاوااسکریپت را فشرده کنید
  • فعال‌سازی کش مرورگر

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.