آموزش استفاده از Filezilla

نرگس غلامی

با این پروتکل می‌توانید فایل‌های سایتتان را مثل یک فایل منیجر حرفه‌ای، مدیریت کنید و یا آنها را دانلود و آپلود کنید.

آموزش استفاده از Filezilla

برای اموزش استفاده از filezila ابتدا نرم افزار مربوطه را دانلود و نصب فرمایید. در ادامه مطلب شما را با بخش‌های مختلف برنامه آشنا و نحوه آپلود و دانلود فایل در FileZilla را آموزش می‌دهیم.


filezilla چیست؟


نرم افزار FileZilla ، یک نرم افزار رایگان جهت ارتباطات FTP و SFTP است که می‌توان گفت امروزه از محبوبترین نرم افزارها در زمینه انتقال اطلاعات از طریق پروتکل FTP می‌باشد. با این پروتکل می‌توانید فایل‌های سایتتان را مثل یک فایل منیجر حرفه‌ای، مدیریت کنید و یا آنها را دانلود و آپلود کنید. این برنامه شامل دو نسخه به نام‌های FileZilla Server و FileZilla client است. البته نسخه‌ی سرور توسط شرکت میزبان راه‌اندازی شده است و نسخه‌ی مورد نیاز کاربر کلاینت است. برای استفاده از FileZilla می‌توانید وارد صفحه رسمی دانلود FileZilla در سایت فایلزیلا شوید و نرم افزار را دانلود کنید. 

چرا از FTP در سایت استفاده می‌کنیم؟


وظیفه اصلی فایل زیلا انتقال فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر از راهه دور می‌باشد و اما امروزه بیشترین استفاده‌کنندگان آن مدیران و طراحان سایت است. آن‌هم به دلیل سرعت‌بالای این پروتکل می‌باشد. معمولاً مدیران وب‌سایت از FTP برای انتقال سریع اطلاعات سایت از روی کامپیوتر شخصی بر روی‌هاست و طراحان سایت طرح و نمونه‌های تستی خود را روی لوکال هاست انجام می‌دهدند و طرح نهایی را به سرور انتقال می‌دهند.

 

ftp چیست

 

درباره سیستم مدیریت محتوا (CMS) بیشتر بدانید

 

آموزش استفاده از نرم افزار Filezilla


1- ابتدا نرم افزار FileZilla را از لینک زیر دانلود نمایید.
نکته : نسخه کلاینت این نرم افزار که برای ارتباط با FTP سرور کاربرد دارد و در این بخش به آن نیاز خواهید داشت ، به صورت کاملاً رایگان عرضه می‌گردد ، اما چنانچه برای دانلود از سایت اصلی به مشکلی برخورد کردید ، می‌توانید این نرم افزار را با جستجو در گوگل ، از سایت‌های ایرانی دانلود نمایید.

 

آموزش استفاده از فایل زیلا

 

2-در بالای صفحه FileZilla شما بخشی را مشاهده می‌نمایید که مختص وارد کردن اطلاعات سرور هاست شما بوده و شما باید اطلاعات هاست خود را به ترتیب زیر وارد نمایید.
هاست: نام هاست شما یا همان نام دامنه شما خواهد بود که باید در این بخش وارد شود ( نکته : برای ارتباط سریع و رخ ندادن خطاهای احتمالی ، بهتر از در این بخش نام آدرس FTP سایت خود را که عموماً به شکل ftp.yourdomain.com می‌باشد ، وارد کنید. )
یوزرنیم: در این فیلد نام کاربری که برای جابه‌جایی اطلاعات FTP ساخته‌اید را وارد نمایید.
نکته : چنانچه اکانتی برای FTP خود نساخته‌اید ، ابتدا آن را ساخته و در این بخش وارد نمایید.
پسورد: همانطور که مشخص است ، پسورد اکانت FTP خود را در این قسمت باید وارد نمایید.
پورت: آدرس پورت FTP سرور خود را وارد نمایید ( پورت FTP به صورت پیش‌فرض 21 خواهد بود)

 

اتصال به سرویس هاست

 

3- پس از وارد کردن کامل اطلاعات بر روی Quickconnect کلیک کرده تا FileZilla به سرور هاست شما متصل گردد.


4- در هنگام برقراری ارتباط ، اگر قابلیت ارتباط امن بر روی سرویس میزبانی وب شما فعال باشد ، پنجره‌ای باز شده را با دکمه ok رد کنید.


5- بعد از اتصال، برای انتقال فایل ابتدا در بخش "Remote site" مسیر مورد نظر در هاست و در بخش "Local site" مسیر مورد نظر در سیستم خود را انتخاب کنید.


برای آپلود، بر روی فایل های موجود در بخش "Local site" راست کلیک کرده و گزینه "Upload" را انتخاب کنید تا فایل در مسیر انتخابی شما آپلود شود.

 

اتصال به Ftp

6-برای دانلود از هاست هم کافیست بر روی فایل موجود در هاست راست کلیک کرده و گزینه "Download" را انتخاب کنید تا فایل در مسیر انتخابی شما در سیستم ذخیره شود.

 

دانلود Ftp

 

برای طراحی سایت شرکتی، جهت موفقیت در دنیای امروزی می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید!

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.