مزیت سایت اختصاصی چیست؟

یگانه امیری نژاد

سایت اختصاصی، سایتی است که در همان ابتدا بر پایه نیاز و سلیقه مشتری طراحی می‌شود و در پیاده‌سازی آن از cms و ورد‌پرس استفاده نمی‌شود.

مزیت سایت اختصاصی


در دنیای دیجیتال امروز، اینترنت به عنوان ابزاری قدرتمند برای توسعه و شناسایی کسب و کارتان تبدیل شده‌است و به شما امکان ارتباط با مشتری به بهترین روش  را می‌دهد، پس ایجاد یک حضور آنلاین و موثر از موارد مهمی است که برای هر سازمان و شرکت ضرورری است؛ در نتیجه ایجاد یک سایت اختصاصی برای بهبود دسترسی مخاطب به خدمات و محصولات و همچنین تحقق هدف شرکت در دنیای دیجیتال و دنیای آنلاین امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همچنین یک سایت هویت برند و کسب و کار شماست و باعث می‌شود شما در معرض دید افراد زیادی قرار بگیرید پس مزیت سایت اختصاصی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در این مقاله از زئوس به بررسی مزیت سایت اختصاصی می‌پردازیم.

مزیت سایت اختصاصی

 

سایت اختصاصی چیست؟

سایت اختصاصی، سایتی است که در همان ابتدا بر پایه نیاز و سلیقه مشتری طراحی می‌شود و در پیاده‌سازی آن از cms و ورد‌پرس استفاده نمی‌شود؛ یعنی برنامه نویسی سایت برای مشتری از همان ابتدا به صورت اختصاصی انجام می‌گیرد. در طراحی سایت اختصاصی از هیچ ابزار آماده برای طراحی آن استفاده نشده است و کد‌هایی که در حین برنامه نویسی در این سایت‌ها به کار برده می‌شود مخصوص همان شرکت است و افراد دیگر نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

طراحی سایت اختصاصی آنقدر گسترده است که تهیه آن به عهده یک تیم است، پس اگر شما دوست دارید سایتی با ایده خاص و متفاوت داشته باشید، انتخاب سایت اختصاصی انتخاب هوشمندانه برای شماست. برای طراحی سایت اختصاصی، برنامه نویسان در ابتدا به کمک زبان‌های برنامه نویسی مختلف به سراغ طراحی ظاهر سایت می‌روند که به آن  front endمی‌گویند و بعد که ظاهر سایت آماده شد به کمک کتابخانه و زبان‌های مختلف برنامه نویسی بخش‌های مدیریتی سایت را درست می‌کنند که به آنback end گویند. 


در کل طراحی سایت اختصاصی دشوار است و نیازمند تجربه زیادی در این زمینه می‌باشد. برای اینکه بیشتر با مزیت‌ سایت اختصاصی آشنا شویم ابتدا باید بدانیم برای ورود به دنیای هوشمند امروز و ورود به تجارت الکترونیک، داشتن سایت اختصاصی مهم و کارامد است و حضور شما را در فضای آنلاین همیشگی و در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند پس برای اینکه برندینگ شما به شکل موثری انجام گیرد و بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارتان باعث افزایش درامد شما شود پس داشتن سایت اختصاصی، امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

 

فرق front end و back end

 

برندینگ چیست؟

برندینگ به مجموعه اقدامات و استراتژیهایی گفته میشود که برای ساخت و شناسایی آن برند به مخاطب و تعیین هویت یک برند صورت میگیرد که شامل تعریف ارزشها، شخصیت و حتی ساختن تصویری از شرکت در نگاه مشتری‌ها است. برندینگ از طریق استفاده از نام، لوگو، شناخت بصری و تجربه مشتری، متفاوت بودن و شناسایی برند را در نگاه مخاطب ترویج می‌دهد و به شما این اجازه را می‌دهد که در بازار خاص‌تر دیده شوید و ماندگار بمانید و بتوانید با مشتری ارتباط موثری را برقرار کنید.

هدف اصلی برندینگ، ایجاد تفاوت و تمایز برای برند شما است، تا بتوانید بهترین تجربه را به مشتریانتان ارائه دهید و رابطه قویتری با آنها برقرار کنید. برندینگ نقش مهمی در شکلدهی به تصویر برند، شناخت و اعتماد مشتریان و افزایش ارزش برند دارد و داشتن یک سایت اختصاصی می‌تواند در این راه به شما کمک بزرگی کند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال شامل تمام فعالیت ها و استراتژی های بازاریابی اینترنتی می‌باشد که با استفاده از ابزار‌ها و پلتفرم های دیجیتال برای جذب، وفاداری مشتریان، افزایش فروش و ارتقای شناخت برند صورت میگیرد و به علت اینکه استفاده از اینترنت و پلتفورم های پیام‌رسان و همچنین بازاریابی دیجیتال برای ارتقا شرکت‌ها و کسب و کار اهمیت زیادی پیدا کرده‌است پس باید همراه با این پیشرفت تکنولوژی شد که در دنیای مدرن امروز بتوان موقعیت برند خود را حفظ کرده و برای ارتقا آن نیز تلاش کرد. پس اگر به توسعه کسب و کار خود و ایجاد حضور آنلاین قوی علاقه دارید، بازاریابی دیجیتال یک راهکار کارآمد است که به شما کمک میکند تا در بازار رقابتی فعلی موفقیت بیشتری بدست آورید مثلا می‌توانید با داشتن یک سایت اختصاصی حضور پررنگی را در این دنیای مدرن داشته باشید.

 

انواع مزیت سایت اختصاصی

 

درباره مزایای طراحی سایت بیشتر بدانید

مزیت سایت اختصاصی چیست؟


تا اینجا با تعریف سایت اختصاصی آشنا شدیم و متوجه شدیم چرا برندینگ و بازاریابی دیجیتال یک امر ضروری برای کسب و کار‌ها است. زمانی که سایت اختصاصی داشته باشید می‌توانید تمام ویژگی‌هایی که مدنظر دارید را با تمام امکانات درخواستی‌تان را داشته باشید و هیچ‌گونه محدودیتی نخواهید داشت. الان قصد داریم از مزیت های سایت اختصاصی صحبت کنیم تا بیشتر از اهمیت داشتن سایت مطلع شوید. مزیت سایت اختصاصی آنقدر زیاد است که صاحبین کسب و کار و همچنین کسانی که می‌خواهند در فضای مجازی در دید افراد دیگر قرار بگیرند و همچنین صاحبین کسب و کار به پرداخت هزینه برای ایجاد سایت اختصاصی ترغیب کند؛ چون با داشتن سایت اختصاصی می‌توان اهمیت کسب و کار و اصالت کار و محصول خود را به مخاطب‌ها نشان داد، اینکار تاثیر چشم‌گیر و موثری برای برندتان خواهد بود.

در اینجا 10 مورد از مزیت سایت اختصاصی را برای شما آورده‌ایم  که با دانستن آن بهتر برای داشتن سایت اختصاصی تصمیم بگیرید.

 

1.    تبلیغات و بازاریابی مؤثر


سایت اختصاصی، یک فضای مجازی اختصاصی است که به کسب و کار شما امکان میدهد تا برند خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید. با استفاده از یک طراحی منحصر به فرد و متناسب با شناخت مشتریان، میتوانید ارتباط بسیار قوی با مخاطبان خود برقرار کنید و پیامها و ارزش کسب و کارتان را به شکل قابل توجهی منتقل کنید که این یکی از مهم‌ترین مزیت سایت اختصاصی است که با حتی با میتوانید با استفاده از روشهای بازاریابی آنلاین متنوع، محصولات و خدمات خود را به گروه هدف خود معرفی کنید و برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی، اقدامات لازم را انجام دهید.

 

2.    دسترسی به محصولات و خدمات


سایت اختصاصی به مشتریان شما این امکان را میدهد به راحتی به محصولات و خدمات شما دسترسی پیدا کنند و با قرار دادن اطلاعات کامل و جامع در مورد محصولات و خدمات، مشتری می‌تواند اطلاعات لازم را بدون سردرگمی در هر ساعت شبانه روز به‌دست بیاورد و تصمیم خرید را با داشتن اطلاعات کافی اتخاذ کنند. همچنین، با قرار دادن امکاناتی مانند سیستم جستجو، دسته بندی محصولات و نمایش مشخصات و قیمتها، امکان مقایسه و انتخاب بهترین گزینه برای مشتریان فراهم می‌شود پس این مورد هم یکی دیگر از مزیت سایت اختصاصی به‌شمار می‌رود.


3.    کنترل کامل و انعطاف پذیری


کنترل کامل و انعطاف پذیری از مزیت سایت اختصاصی است پس استفاده از آن به شما این امکان را میدهد تا کنترل کاملی بر سایت خود داشته باشید و به راحتی آن را به روزرسانی کنید و اگر تغییری لازم بود آن را اعمال کنید. شما با داشتن سایت اختصاصی قادر خواهید بود طراحی، محتوا و عملکرد سایت خود را با توجه به نیازها و اهداف شرکتتان تنظیم کنید و هرگونه تغییر در آن را به سرعت انجام دهید. همچنین، میتو انید از امکانات تجارت الکترونیکی برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید و فرآیند خرید و پرداخت را برای مشتریان سادهتر و راحتتر کنید.

 

4.    کم کردن هزینه‌ها


طراحی یک سایت اختصاصی که مناسب با کسب و کار و نیاز شما طراحی شده است؛ بهترین راه برای تداوم رشد کسب کار شما می باشد. باید به این نکته توجه داشت که درست است در ابتدا شما یک مبلغی را برای داشتن سایت اختصاصی هزینه می‌کنید اما سایت که برای مدت طولانی برای شما و کسب و کارتان ایجاد شده‌است باقی می‌ماند و باعث درامد و ماندگاری شما در ذهن مخاطب می‌شود همچنین با طراحی صحیح و اصولی سایت بازدید مشتریان زیاد می‌شود و این امر موجب رشد هر‌روز و ایجاد مشتری‌های ثابت می شود که یکی از مهم‌ترین موارد در کسب و کار و از مزیت های سایت اختصاصی به‌شمار می‌رود.

 

5.    کیفیت و سرعت بالا


سایت اختصاصی از لحاظ سرعت و عملکرد بخش‌های مختلف آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ چون سایت‌های اختصاصی فقط برای یک کسب و کار انجام می‌شود و از دقت بالایی در تمام بخش‌های آن برخوردار است و تمام بخش‌های آن مورد بررسی‌های زیادی قرار گرفته است.

 

6.    افزایش اعتبار


زمانی که شما یک سایت اختصاصی داشته باشید تجربه استفاده مفید و خوبی برای کاربر فراهم می‌شود و کاربر متوجه می‌شود شما برای مشتری، کار و حتی خودتان احترام قائل هستید پس به شما اعتماد می‌کند و در دراز مدت به برند تبدیل می‌شود و به افزایش اعتبار شما در فضای مجازی کمک به‌سزایی می‌کند.

 

7.    قابلیت برقراری ارتباط با مشتری


با داشتن سایت اختصاصی این امکان فراهم می‌شود که تا بازخورد مشتری‌ها و نظرات و پیشنهاد‌ها را جمع‌آوری کنید و با مشتری‌ها ارتباط موثر برقرار کنید پیگیری انجام دهید و اگر نیاز به رفع مشکل بود به درستی به آن پاسخ بدهید و مشتری را راهنمایی کنید و این یکی از بهترین مزیت های سایت اختصاصی است که باعث ایجاد وفاداری مشتری و همچنین باعث اعتماد‌سازی می‌شود.

 

8.    نظارت کامل


یکی دیگر از مزیت های سایت اختصاصی این است که وقتی شما به عنوان مدیر به تمام بخش‌های سایت دسترسی دارید می‌توانید بر همه بخش‌های سایت نظارت کنید و با توجه به اهداف کاری خود آن را مدیریت کنید.

 

9.    توسعه سایت


از هیجان انگیز‌ترین مزیت سایت اختصاصی توسعه آن است؛ یعنی هنگامی که سایت شما از طریق کد‌نویسی اختصاصی درست شده است پس دسترسی شما و طراحان سایت به این کد‌ها وجود دارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید نسبت به گسترش و توسعه سایت اقدام کنید که متاسفانه این امکان برای سایت‌های با قالب آماده وجود ندارد.

10.    بهینه بودن سایت


کد نویسی برای سایت اختصاصی با توجه به توصیه‌های گوگل انجام می‌شود و برای بالا آمدن سریع‌تر،  در نتایج گوگل و سئو سایت تاثیر به‌سزایی دارد که یکی از بهترین مزیت طراحی سایت به‌شمار می‌رود.

 

مزیت سایت اختصاصی در دنیای مدرن

 


نکات مهم در طراحی سایت اختصاصی که باید در نظر گرفته شود


برای اینکه سایت در نظر کاربر جذاب باشد باید یک سری ویژگی‌هایی داشته باشد که در اینجا به موارد ضروری و مهم آن می‌پردازیم.


رسپانسیو بودن


در دنیای مدرن امروز چون خیلی از جستجو کاربر‌ها از طریق موبایل انجام می‌شود پس رسپانسیو بودن سایت اهمیت زیادی دارد. رسپانسیو بودن یا طراحی واکنش‌گرا یعنی؛ به شکلی سایت را طراحی کرد که برای ابعاد‌های مختلف صفحه نمایش چه بخش‌هایی از سایت به نمایش گذاشته شود و به چه شکلی دسته‌بندی شود و زمانی که کاربر با هر دستگاهی که وارد سایت شد، سایت آن را شناسایی کرده و با توجه به دستگاهی که با آن وارد سایت شده؛ به شکلی اندازه چیدمان را تغییر می‌دهد که برای کاربر قابل استفاده باشد، یکی از دلایل مهم دیگر برای رسپانسیو بودن سایت این است که با توجه به الگوریتم‌های گوگل سایت‌هایی که طراحی رسپانسیو دارند در نتایج بالاتر قرار می‌گیرند پس رسپانسیو بودن یکی از موارد مهم برای سایت اختصاصی است.


طراحی ظاهری


یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های طراحی سایت، زیبایی و سادگی ظاهر سایت است؛ یعنی کاربر وقتی وارد سایت ما شد گیج نشود و با توجه به نیازی که دارد بتواند به بخش‌های مختلف دسترسی پیدا کند و نیاز به جستجو زیاد نباشد، همچنین تصاویری که در سایت آپلود شده باید با کیفیت باشد چون در ظاهر سایت خیلی تاثیر‌گذار است.


داینامیک بودن


داینامیک بودن سایت یعنی بخش‌های مختلف در سایت قابل جایگزینی داشته باشد و همیشه ثابت و خسته‌کننده نباشد، مثلا برای نشان دادن تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و محصولات جدید می‌شود از این قابلیت استفاده کرد.


توضیح کامل برای محصول


بخش توضیحات محصول یک بخش مهم است که باید وجود داشته باشد که کاربر بداند با چه محصولی رو به رو است و همچنین باعث می‌شود مشتری به شما اعتماد بیشتری کند و راحت‌تر بتواند سفارش خود را نهایی کند.


داشتن نماد اعتماد الکترونیک


اگر سایت شما سایت فروشگاهی است پس داشتن نماد اعتماد الکترونیک یک نیاز ضروری برای سایت شما و جلب اعتماد مشتری  به حساب می‌آید.


عکس ریسپانسیو بودن سایت

 


نتیجه گیری


مزیت سایت اختصاصی برای کسب و کار‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مزایای زیادی برای نگهداشتن مشتری، ارتباط با مشتریان و تحقق هدف خود در دنیای پیشرفته و آنلاین به ارمغان می‌آورد که در این قسمت مزیت طراحی سایت را به طور خلاصه برای شما آورده‌ایم:


•    اسایت اختصاصی این امکان را به شما می‌دهد که برند خود را به خوبی معرفی کنید
•    مطابق با نیاز شما امکان طراحی وجود دارد
•    امکان استفاده از رنگ‌بندی و قالب‌های خلاقانه و شخصی‌سازی شده وجود دارد
•    محصولات و خدمات خود را به راحتی در معرض دید مشتری قرار دهید
•    اعتماد‌سازی کنید و ارتباط با مشتریان را تقویت کنید
•    بر محتوای سایت کنترل داشته باشید و آن را مدیریت کنید
•    شاهد سرعت و امنیت بالایی در سایت خود باشید
•    لازم به پرداخت هزینه نگهداری زیادی برای سایت اختصاصی شما نیست
•    سایت اختصاصی فقط منحصر به فرد شما است و امکان کپی کردن از روی آن وجود ندارد
•    قابلیت اضافه کردن قسمت‌های جدید به سایت در کم‌ترین زمان ممکن وجود دارد
•    طراحی سایت اختصاصی باگ ندارد و نیاز به به‌روز رسانی زیادی ندارد
•    کد نویسی سایت اختصاصی با توجه به توصیه‌های گوگل انجام می‌شود


پس الان که از مزیت طراحی سایت اختصاصی مطلع شدید، داشتن سایت اختصاصی برای کسب و کار خود را دست کم نگیرید و آن را به عنوان یک ابزار مهم در پیشرفت و رشد کاری در نظر بگیرید که بسیار هم سودآور و موفقیت‌آمیز می‌تواند باشد.

 

 

عکس امنیت سایت از مزیت سایت اختصاصی

 

سوالات متداول

چرا داشتن سایت اختصاصی مهم است؟


چون با داشتن سایت اختصاصی جهانی جدید از امکانات و پیشرفت برای کسب و کار برروی ما باز می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا برند خود را به صورت شگفت انگیزی به جهان معرفی کنید، محصولات و خدماتتان را با سادگی و راحتی در دسترس مشتریان قرار دهید و بازدهی بالایی را به دست آورید.

چرا سایت اختصاصی منحصر به فرد است؟


به علت اینکه از بیس سایت، کدنویسی و برنامه نویسی‌های سایت به صورت اختصاصی و منحصر به آن شرکت انجام می‌شود و در اختیار افراد دیگر قرار نمی‌گیرد.

چرا سایت اختصاصی باعث افزایش اعتبار برند می‌شود؟


سایت اختصاصی باعث می‌شود تجربه استفاده مفید و خوبی برای کاربر فراهم شود و در دراز مدت به برند تبدیل خواهد شد و به افزایش اعتبار شما در فضای مجازی کمک می‌کند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.