اهمیت طراحی سایت؛ کلید موفقیت بیزینس در فضای آنلاین

یگانه امیری نژاد

اهمیت طراحی سایت برای بیزینس‌های کوچک و بزرگ به عنوان مهم‌ترین و آشکارترین نمای کسب و کار در فضای مجازی و اینترنت است.

اهمیت طراحی سایت

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید اهمیت طراحی سایت در چیست و چرا در دنیای امروز باید سایت داشته باشیم؟ بدون شک دلایل طراحی سایت در عصر دیجیتال امروز آنقدر بی‌شمار است که شما را در داشتن سایت مطمئن‌تر می‌کند. اهمیت طراحی سایت به یک مورد ضروری برای کسب و کارها جهت معرفی محصول یا خدمات تجارت خود، حضور قدرتمند آنلاین و تاثیر بر روی مخاطب تبدیل شده و در جذب کاربر تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. اگر در دنیای پیشرفته امروز از روش‌های سنتی تبلیغات استفاده کنید به مرور مشتریان خود را از دست داده و کسب و کار شما رو به نابودی خواهد رفت پس اهمیت داشتن سایت امری اجتناب ناپذیر است و سبب رونق قابل توجه در رونق کسب و کار شما و معروفیت برند شما می‌شود.

در این مقاله سعی شده اهمیت طراحی سایت در شرکت دیجیتال مارکتینگ به صورت کامل برای شما بازگو شود تا بتوانید آوازه برند و پیام کسب و کار خود را به گوش همگان برسانید و به بیزینسی موفق تبدیل شوید.

 

 دلایل اهمیت طراحی سایت

 

طراحی سایت چیست؟

قبل از اینکه به شما از دلایل اهمیت طراحی سایت بگوییم ابتدا تصمیم گرفته‌ایم شما را با تعریف طراحی سایت چیست آشنا کنیم تا با علم کامل‌تری نسبت به داشتن سایت تصمیم بگیرید. طراحی سایت یا همان Web Design مانند راه‌اندازی یک مغازه است که با هدف فروش یا ارائه خدمات راه‌اندازی می‌شود که در بستر اینترنت قابل دسترس می‌باشد. برای داشتن سایت شما می‌توانید بین سایت وردپرسی یا کدنویسی یکی را انتخاب کرده و سپس از طریق یک شرکت معتبر اقدام به سفارش طراحی سایت حرفه ای کنید. وبسایت شامل بخش‌های مختلف مثل طراحی گرافیک، تولید محتوا با استراتژی مناسب، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و امنیت است که تمامی موارد اهمیت طراحی سایت را کامل می‌کند و در آن تاثیر مستقیم دارد.

 

هدف از طراحی سایت برای صاحبین کسب و کار

هدف از طراحی سایت برای صاحبان کسب و کار یکی از عوامل مهم در موفقیت و توسعه آن‌ها به‌شمار می‌رود و برای دستیابی به هدف خاص مانند فروش بیشتر، ارتقا کسب و کار و مشهور شدن برند طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود. در زیر تعدادی از مهم‌ترین دلایل طراحی سایت ذکر شده است:

1. طراحی سایت می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند معرفی، آموزش، تبلیغ، فروش، خبری و موارد دیگر راه‌اندازی شود.

2. طراحی وبسایت به صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد در فضای آنلاین حضور قدرتمندی داشته باشند.

3. سبب افزایش دسترسی مخاطب به اطلاعات کسب و کار و خدمات شما می‌شود.

4. وبسایت ابزاری موثر برای به اشتراک‌گذاری اخبار، تبلیغات، مقالات و اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات به صورت آنلاین است.

5. وبسایتی که طراحی حرفه‌ای داشته باشد و اطلاعات کامل در مورد کسب و کار را ارائه دهد سبب افزایش اعتبار و اعتماد مخاطبان خواهد شد که از مهم‌ترین دلایل اهمیت طراحی سایت است.

6. سایت برای انواع مختلف کسب و کار  جهت فروش محصول یا ارائه خدمات بکار می‌رود و هدف از طراحی یک فروشگاه آنلاین این است که محصولات خود را به طور مستقیم به مشتریان بفروشند و درآمد آنلاین داشته باشند.

7. وبسایت به عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با مشتریان و جلب بازخوردهای آن‌ها عمل می‌کند و باعث بهبود خدمات و تعامل مستمر با مشتریان خواهد شد.

8. در دنیای امروزی حضور در فضای آنلاین اجتناب‌ناپذیر است و به کسب و کار شما امکان می‌دهد که با رقبای خود در دنیای دیجیتال رقابت کنید.

9. هدف از طراحی سایت با طراحی مناسب این است که هویت و ارزش‌های کسب و کار را به خوبی منعکس کند. طراحی گرافیکی، نگارش متن و انتخاب رنگ‌ها می‌تواند به شناخت بهتر برند کمک زیادی کند.

 

هدف از طراحی سایت

 

دلایل اهمیت طراحی سایت در دنیای تجارت امروز

دلایل اهمیت طراحی سایت در دنیای تجارت الکترونیک امروز انکارناپذیر است؛ به علت اینکه تمامی افراد زمانی که قصد خرید محصول یا استفاده خدمات خاصی را داشته باشند در مرحله اول در گوگل به جستجو می‌پردازند، سپس درباره آن تحقیق کرده و به واسطه آن اقدام به خرید یا بهره بردن نسبت به خدمات مد نظر خود می‌کنند؛ به همین علت به افرادی که صاحب کسب و کار هستند یا قصد راه‌اندازی بیزینسی موفق را دارند پیشنهاد می‌شود از مشاوره برندسازی استفاده کرده و برای بیزینس خود سایتی کاربرپسند که با خدمات سئو وب همخوانی دارد را از طریق شرکت معتبر طراحی سایت سفارش دهند.

با پیشرفت تکنولوژی، تعداد کاربران اینترنت در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته و باعث شده تا خرده فروشان و کسب و کار‌های کوچک نیز وارد عرصه رقابت شده و به ارائه محصولات و یا خدمات خود از طریق بستر اینترنت بپردازند. یکی از راه‌های جلو زدن در این رقابت تنگاتنگ، داشتن وبسایتی با طراحی مناسب است. استراتژی طراحی سایت به شکل مناسب باعث می‌شود روزانه میلیون‌ها دلار در فضای آنلاین تبادل شده و باعث رشد انفجاری برند شما شود. در ادامه از اهمیت طراحی سایت بیشتر برای شما صحبت شده است:

 

1.       افزایش اعتبار و اعتماد

طراحی سایت حرفه ای اعتبار و اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان را نسبت به وبسایت شما افزایش می‌دهد. اگر یک سایت با ظاهر نامناسب داشته باشید ممکن است مشتریان و بازدیدکنندگان از اعتماد نسبت به سایت شما دست بکشند و سایت دیگری را برای خرید محصول مورد نظر خود انتخاب کنند. طراحی سایت باعث می‌شود که بازدیدکنندگان وبسایت، شما را به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای، مدرن و معتبر بشناسند و به محصولات یا خدمات شما اعتماد بیشتری کنند.

 

2.   اهمیت تایپوگرافی در طراحی سایت

به تمامی افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را در فضای سایت معرفی کنند پیشنهاد می‌شود به ظاهر یا UI سایت توجه ویژه داشته باشند؛ اگر اصول تایپوگرافی در طراحی سایت رعایت شود نرخ پرش کمتر و جذب کاربر بیشتری برای شما اتفاق خواهد افتاد. سایت زیبا، منظم و ریسپانسیو باعث بهبود سئو سایت شما خواهد شد و کاربران بیشتری را جذب و حفظ خواهد کرد که از موثرترین دلایل طراحی سایت است.

 

3. امکان دسترسی کاربران در همه ساعات به سایت شما 

زمانی که برای بیزینس خود اقدام به سفارش و ساخت سایت می‌کنید، کسب و کار شما به یک شرکت یا فروشگاه شبانه روزی بدون روز تعطیل تبدیل خواهد شد. در اینجاست که کاربران سایت بدون محدودیت جغرافیایی و در هر ساعتی که بخواهند، می‌توانند از سایت شما استفاده و نیاز خود را برطرف کنند؛ این موضوع از مهم‌ترین دلایل اهمیت طراحی سایت است.

 

4. نرخ بازگشت سرمایه با طراحی سایت

از موارد مهم دیگر در اهمیت طراحی سایت نرخ بازگشت سرمایه به شکل مثبت است و در سریع‌ترین زمان ممکن با شروع خدمات سایت خود تمامی هزینه‌هایی که برای طراحی سایت پرداخت کرده‌اید به شما باز خواهد گشت. فروش و یا ارائه خدمات در وبسایت سود خالص و چند برابری برای شما به ارمغان می‌آورد؛ به همین دلیل داشتن سایت، قضیه‌ای مفید با ریسک بسیار پایین در کنار سود همیشه مثبت است. به طور خلاصه شما یک بار هزینه خواهید کرد اما تا همیشه برای شما سوددهی خواهد داشت!

 

5. ایجاد تفاوت و برتری در میان رقبا

از دیگر مواردی که اهمیت طراحی سایت را به شکل قابل توجهی نشان می‌دهد، ایجاد تفاوت میان رقبا است که بر شناسایی بیشتر برند شما، ایجاد نقاط قوت بیشتر و مزیت‌های قابل توجه دیگر باعث می‌شود شما نسبت به رقیب‌های خود متمایز شوید و در میان رقبا بدرخشید. وبسایت با داشتن مزیت‌هایی مثل طراحی زیبا و خاص، محتوا یونیک همراه با استراتژی‌های صحیح و خلق ارزش افزوده برتر کاربران بیشتری را به سمت خود جلب خواهد کرد.

 

6. مشهور شدن برند شما به مرور

بهترین دلایل از اهمیت طراحی سایت مشهور شدن برند شما است. زمانی که سایت برای شما طراحی شد و در آن به ارائه خدمات پرداختید تصویر برند شما به مرور در ذهن افراد حک خواهد شد و به صورت یکپارچه باعث ارتقای برند شما در بستر آنلاین می‌شود. معروف شدن برند شما ترافیک سایت شما را بالا می‌برد و شما را به فردی حرفه‌ای و قابل اعتماد در حوزه کاریتان تبدیل می‌کند.

 

7. بالا رفتن هویت سازمانی

داشتن سایت به عنوان مهم‌ترین بازتاب بیزینس شما در فضای آنلاین عمل می‌کند و هویت سازمانی شما را ارتقا می‌دهد. سایتی که از UI زیبایی بهره‌مند باشد مورد حمایت مخاطبان قرار می‌گیرد و باعث می‌شود افراد از کسب و کار شما استقبال کنند. این ویژگی مهم در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید تاثیر زیادی دارد. بازدیدکنندگان با دیدن وبسایت شما درباره کیفیت محصول یا بیزینس شما قضاوت می‌کنند و به این فکر می‌روند که آیا می‌توانند به شما اعتماد کنند یا خیر؟

 

دلایل طراحی سایت

 

چرا برای بیزینس خود باید سایت داشته باشیم؟

اهمیت داشتن سایت بر هیچکس پوشیده نیست و برای کسب و کارهای امروزی یک ضرورت مهم به شمار می‌آید و می‌تواند در ارتقا و توسعه فعالیت‌های تجاری تاثیر زیادی داشته باشد. به طور مثال اهمیت طراحی سایت با طراحی زیبا و جذاب می‌تواند توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی موثر عمل کند. همچنین شما می‌توانید با داشتن یک وبسایت زیبا محصولات و خدمات خود را به شکل متنوع و جذاب نمایش دهید تا برای کاربر متفاوت جلوه کنید و بازدید خود را افزایش دهید.

اگر کسب و کار شما محصولاتی برای فروش دارد، داشتن یک فروشگاه آنلاین می‌تواند به افزایش فروش و درآمد بیشتر شما کمک کند. مشتریان می‌توانند به راحتی محصولات را ببینند، مقایسه کنند و آن‌ها را خریداری کنند. داشتن سایت باعث می‌شود بازخورد و نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید و به بهبود خدمات و محصولات خود بپردازید. ارتباط مستقیم با مشتریان باعث افزایش رضایت آن‌ها و حفظ مشتریان فعلی می‌شود و اعتبار و اعتماد مشتریان و بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد که از موارد مهم در اهمیت طراحی سایت است.

 

اهمیت داشتن سایت

 

نتیجه گیری

فراموش نکنید که از مهم‌ترین ضرورت کسب و کار شما طراحی سایت حرفه ای است که تاثیرات مثبت بیشماری بر کسب و کار شما خواهد داشت. اهمیت طراحی سایت دستیابی به درآمد ایده‌آل بوده و تا همیشه برای شما سوددهی خواهد کرد و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم به ذکر است سایت با ظاهری زیبا در نظر کاربران جذاب و مورد اطمینان خواهد بود و در کنار امکاناتی مثل ریسپانسیو بودن برای کاربرانی که با موبایل به سایت شما رجوع می‌کنند نیز به راحتی قابل دسترسی است. در کنار موارد گفته شده سرعت لود شدن صفحات سایت و نوشتن محتوایی جذاب نیز برای سایت از موارد مهم محسوب می‌شود که از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.