دوازده روش برای سئو کردن یک وب سایت

مدیر سایت

همان طور که می دانیم سئو و بهینه سازی از عوامل مهم شناخت یک وب سایت و تبدیل شدن آن به انتخاب اول کاربران است.در این مقاله سعی داریم شما را از پاره ای از روش های موجود در این حوزه مطلع کنیم

همان طور که می دانیم سئو و بهینه سازی از عوامل مهم شناخت یک وب سایت و تبدیل شدن آن به انتخاب اول کاربران است در یک دید کلی و گاه اجمالی می توانیم اهمیت سئو را اینگونه یادآور شویم :

  • 93 درصد فعالیت های درون اینترنت با جستجو در گوگل اتفاق می افتد.
  • ازهر4 نفر،3نفر به جستجوهای صفحه اول کتفا میکنند.
  • بالای 90درصد کلیک ها به کلمات و صفحات ارگانیک رجوع داده می شوند.
  • رتبه بندی های برتر بر اساس پارامتر های موجود در موتورهای جستجو در صفحه اول قرار داده میشود.

پس نتیجه میگیریم اگر تمایل داریم که وب سایت خود را در رتبه های برتر و در دیدراس انتخاب کاربران اینترنتی قرار دهیم باید حتما روی سئو و بهینه سازی آن به صورت تخصصی کار کنیم و زمان زیادی را به آن اختصاص دهیم.

تا اینجا به اهمیت این موضوع پی بردیم که وجود همچین فرآیندی برای وب سایت ما بسیار دارای اهمیت است. در این مقاله میخواهیم به روش هایی اشاره کنیم که به شما کمک میکند وب سایتتان را بهینه کنید. البته یادآور میشوم این فرآیند در حوزه تخصصی قرار دارد و باید نگاه ویژه ایی به آن داشت از این نظر اگر احساس میکنید که زمان در مدیریتتان حرف اول را میزند مپتوانید از متخصصان طراحی وب زئوس شیراز در زمینه سئو و بهینه سازی کمک بطلبید.

 

روش های موجود در این حوزه بسیار گسترده است و قطعا شامل موارد زیادی میشود در این جا میخواهیم پاره ایی از این موارد را ذکر کنیم:

 

آنالیز کلمات کلیدی

کلمات کلیدی آن دست از واژگانی هستند که کاربران اینترنت در موتورهای جست‌‌و‌جو تایپ می‌کنند تا به مطالب مورد نظر خود دست یابند. این واژگان از یک یا ترکیب چند کلمه تشکیل می‌شوند.شناخت این کلمات وابسته به نیاز شما و نوع کاربری وب سایتتان برمیگردد. مثلا اگر درشیراز هستید و فروش فرش را در وب سایتتان  معرفی میکنید، کلمه فرش دستباف درشیراز و فروشفرش دستباف جزو کلمات کلیدی وب سایت شما محسوب میشود.

 

نام وب سایت و توضیحات

از اصلی ترین مواردی که برای موتور های جستجو اهمیت دارد عنوان سایت و توضیحات آن است . شما باید در انتخاب عنوان سایت خیلی دقت کنید. تصور کنید در راسته ایی از بازار مغازه شما وجود دارد چه تابلویی بر سر در این مغازه می زنید تا مردم در آن بازار به سمت مغازه شما هدایت شوند؟ و در وب چون شاید رباط ها هوش انسانی ندارند باید توضیحاتی هم برای زیر عنوان آن در نظر بگیرید.

لینک های داخلی

ساختاری منظم از لینک ها در وب سایت خود بسازید لینک داخلی به لینک هایی گفته میشوند که به صفحاتی ارجاع داده میشوند که به ادرس خود سایت یکی هستند.یعنی ادرس کلی منبع و مقصد یکی هستند. لینک ها داخلی از یک صفحه یک دامنه به صفحه ی دیگری از همان دامنه میروند.یعنی اگر مقاله ایی در باره طراحی دکوراسیون میگذارید و در آن عبارت مشترکی وجود دارد که در دیگر عناوین سایتتان هست آن را به هم لینک دهید.

لینک های خارجی

لینک های داخلی درست است که بسیار ارزش دارد اما مانند این است که دایره شناخت دیگران از شما بسیار کم است .موتورهای جستجو دست روی سایت هایی میگذارند که دارای اعتبار باشند یعنی اینکه چه کسانی به شما لینک داده اند و شما را میشناسند. این مساله بسیار دارای اهمیت است.

عناوین تصاویر

هیچ تصویری را بدون اسم مرتبط در سایت قرار ندهید و تگ مناسب با تصویر را در روی آن بگذارید تمامی سیستم های موتورهای جستجو این قابلیت را دارند که بعد از آپلود عکس روی سایت، اسم مناسب با آن را قرار دهید.

 

ایجاد محتوای ارزشمند

در سایت خود متون ارزشمند و محتوای چند رسانه ایی تولید کنید. مانند ویدئو، عکس، صوت که برای کاربران جاذب باشد و کلیک سایتتان را بالا ببرد.این امر مهم برای موتور های جستجو بسیار اهمیت دارد چون که کاربرپسند است و برای مخاطب گیرایی لازم را دارد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.