فاکتورهای مربوط به سایت که بایستی در سئو رعایت شود

مدیر سایت

فاکتورهای مربوط به سایت که بایستی در سئو رعایت شود

            A.     مطالب با ارزش و منحصر به فرد: گوگل در کمین سایت‌هاییست که حرف جدید و مفیدی برای گفتن ندارند. به خصوص  سایت‌های affiliate

 

B.     پیج « تماس با ما» درون سایت: گوگل سایت‌هایی با « اطلاعات تماس مناسب» را ترجیح میدهد. اگر اطلاعات تماس در سایت با اطلاعات whoisمنطبق شود امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.

 

C.     اعتبار دامنه/ اعتبار رنک: اعتبار سایت, با میزان دور بودن سایت شما از سایت‌های معتبر و پر طرفدار, سنجیده می‌شود. گفتنیست این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندیست.

 

D.     معماری سایت: یک معماری خوب به گوگل کمک می‌کند مطالب سایت شما را از نظر موضوعی سازمان دهی کند.

 

E.     آپدیت‌هایسایت: اینکه چند وقت یکبار سایت آپدیت می‌شود و مخصوصا وقتی مطلب جدیدی به سایت اضافه شده باشد. این مورد یک فاکتور برای به روز بودن سایت می‌باشد.

 

F.      تعداد پیج‌هایسایت: تعداد پیج‌های سایت نشانه ضعیفی از میزان اعتبار سایت می‌باشد. در کمترین حالت یک سایت بزرگ به گوگل کمک می‌کند آن‌ را از سایت‌های بی‌کیفیت  و افیلیت تشخیص دهد.

 

G.    وجود Sitemap: Sitemapبه موتورهای جستجو کمک می‌کند سایت را راحت‌تر ایندکس کند و در نتایج جستجو قابلیت دیده شدن آنرا بهبود بخشد.

 

H.     زمان فعال بودنسایت: مدت زمان غیرفعال بودن سایت به دلیل تعمیرات و مشکلات سرور به رتبه بندی سایت لطمه خواهد زد.

 

I.        مکانسرور:‌ مکان سرور ممکن است بر رتبه‌ای که سایت در مناطق مختلف جغرافیایی کسب می‌کند تاثیر بگذارد. این مورد, به خصوص در جستجوهایی که مکان جغرافیایی در آن‌ ذکر شده است, اهمیت دارد.

 

J.      تاییدیه SSL(سایت‌های تجاری): گوگل تاییدیه SSLرا ایندکس می‌کند. آن‌ها ترجیح می‌دهند سایت‌های تجاری را به همراه تاییدیهSSLرتبه بندی کنند.

K.     پیج‌های مربوط به قوانین و مقررات و امنیت: این دو مدل از پیج‌ها کمک می‌کند گوگل بفهمد سایت عضوی قابل اعتماد در دنیای اینترنت می‌باشد.

L.      مطالب تکراریدرون سایت: پیج‌های تکراری و اطلاعات کپی شده درون سایت, می‌تواند قابلیت دیده شدن سایت را کاهش دهد.

 

M.    هدایت کننده‌ها: این مورد یکی از استایل‌های مورد پسند کاربران در معماری سایت می‌باشد که به کاربران و موتورهای جستجوکمک می‌کند بدانند دقیقا در کدام قسمت از سایت قرار دارند.کارشناسان معتقدند این نوع تنظیمات جزو فاکتورهای رتبه بندی می‌باشد.

 

N.     بهینه سازی برای موبایل: سایت‌های ریسپانسیو در جستجوها امتیاز بیشتری از دستگاه‌های موبایل کسب می‌کنند.

 

O.    یوتیوب: شکی وجود ندارد به ویدئوهای یوتیوب امتیاز خوبی در SERPها داده می‍شود. شاید به این دلیل است که خود گوگل مالک آن است.در حقیقت ترافیک موجود روی YouTune.comپس از گوگل پاندا به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

P.     قابلیت استفاده سایت: سایتی که استفاده از آن یا حرکت در آن مشکل باشد به رتبه سایت لطمه خواهد زد. این مورد یکی از فاکتورهای الگوریتمی مستقل می‌باشد که از داده‌های جمع زیادی از کاربران جمع آوری شده‌است.

Q.    استفاده از Google Analyticsو Webmaster Tools: بعضی فکر میکنند نصب این دو برنامه بر روی سایت می‌تواند رتبه سایت را افزایش دهد. این برنامه‌ها با دادن داده‌های بیشتر به گوگل مستقیما بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارد.

 

R.     نظرات کاربران/ اعتبار سایت: سایت‌های نظردهی مانندyelp.comو RipOffReport.comنقش مهمی در الگوریتم های گوگل دارند. حتی گوگل پس از اینکه سایتي سعی داشت برای گرفتن بک لینک از کاربران اطلاعات بدزدد, به صورت اجمالی در مورد رویکردهای خود نسبت به نظرات بازدید کنندگان طرحی بیان نموده‌است.

 
 
منبع: میهن سئو

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.