مزایای طراحی سایت شرکتی

انیس فتحی

طراحی سایت شرکتی به عنوان یک ابزار حیاتی و جذاب، می تواند به افزایش فروش و درآمد شرکت شما کمک کند.

مزایای طراحی سایت شرکتی

در دنیای امروز، که کسب و کارها با شیوه جدیدی در حال فعالیت هستند، تجارت شکل دیگری پیدا کرده است و به نظر می‌رسد که تجارت الکترونیک دیگر یک شاخه مستقل و مجزا نیست. شما به عنوان یک مدیر، برای موفقیت در کسب و کارتان لازم است از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنید و روش‌های جدیدی برای بهبود کسب و کارتان به کار ببرید. یکی از ابزارهای مهم برای استفاده از فناوری‌های جدید، طراحی سایت شرکتی در شیراز است. طراحی سایت شرکتی به عنوان یک ابزار حیاتی و جذاب، می تواند به افزایش فروش و درآمد شرکت شما کمک کند. در این مقاله به معرفی مزایای طراحی سایت شرکتی پرداخته‌ایم. 

سایت شرکتی چیست؟ 

سایت شرکتی سایتی است که یک شرکت، یا یک سازمان را به تمامی مشتریان و مخاطبان خود معرفی می کند. در واقع، سایت شرکتی به عنوان یک نماینده مجازی و وسیله ارتباطی مهم برای شرکت، در جذب مشتریان جدید و حفظ روابط با مشتریان فعلی بسیار موثر است و مشتریان می‌توانند با ارائه اطلاعات دقیق و جامع در مورد شرکت، محصولات و خدمات آن، به راحتی با شرکت و اهداف آن آشنا شوند. همچنین، این سایت‌ها به عنوان یک ابزار بازاریابی مؤثر عمل می‌کنند و به شرکت‌ها کمک می کنند تا در بازار رقابتی موجود، بهتر دیده شوند. 

اهمیت داشتن سایت شرکتی 

اگر مدیر یک شرکت هستید و به دنبال شناخته شدن کسب و کار خود در جامعه آنلاین هستید، داشتن یک سایت شرکتی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در ادامه، به اهمیت داشتن سایت شرکتی پرداخته‌ایم. 

افزایش درآمد 

یکی از مزایای مهم طراحی سایت شرکتی افزایش درآمد است. قطعا با استفاده از سایت شرکتی، مشتریان بیشتری نسبت به زمانی که فعالیت حضوری دارید به شرکت شما جذب خواهد شد. با داشتن سایت شرکتی می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند در کنار فروش حضوری استفاده کنید. به وسیله سایت شرکتی، فروش شما نسبت به گذشته بسیار بیشتر خواهد شد و به دنبال آن به درآمد بیشتری دست خواهید یافت. 

کسب اعتبار 

این روزها قدم اول برای آشنایی با یک شرکت، سرچ آن در اینترنت است. در صورتی که نتوانیم وبسایت یا آدرسی از آن شرکت در اینترنت پیدا کنیم، اعتماد ما به آن شرکت کم خواهد شد و معمولا به شرکت‌هایی که هیچ وبسایتی ندارند، کمتر اعتماد می‌شود. پس اعتبار، به عنوان مهم‌ترین نیاز یک شرکت، در اولویت قرار دارد. با طراحی و ایجاد یک وبسایت شرکتی، شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود، یک اعتبار بسازید. طراحی یک وبسایت شرکتی، علاوه بر کسب اعتبار، اعتماد کاربران را نیز به دنبال خواهد داشت. بدون وجود یک وبسایت شرکتی، شما از سود کسب‌وکار خود به رقبای خود هدیه می‌دهید! پس حتما به حضور خود در فضای وب توجه کنید. 

جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر 

یکی از مزایای طراحی سایت شرکتی، جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر است. با استفاده از یک سایت شرکتی قوی شما دیگر محدودیت جغرافیایی خاصی ندارید و از هر منطقه و شهری که فکرش را بکنید می‌توانید مشتری داشته باشید. با بهبود طراحی و پیاده‌سازی راهکارهای مناسب، می‌توان به راحتی مخاطبین و مشتریان را به سمت وب سایت خود جذب کنید. این عمل باعث افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد. طراحی یک سایت جذاب و حرفه‌ای، یکی از عوامل مهم موفقیت در حوزه اینترنت است و به شما کمک می‌کند تا بیشترین تاثیر را بر روی کسب و کار خود داشته باشید. 

 

💢 درباره مزایای طراحی سایت بیشتر بخوانید

 

دسترسی همیشگی مشتریان به شما 

با استفاده از سایت شخصی مشتریان شما در هر لحظه و ساعتی از شبانه روز به سایت شما دسترسی دارند و هیچ محدودیتی برای ارتباط با شرکت شما ندارند. با داشتن یک سایت قابل‌دسترسی، مشتریان به راحتی می‌توانند اطلاعات مربوط به کالاها و خدمات شرکت را در هر زمانی که می‌خواهند ببینند. همچنین، این امکان به مشتریان داده می‌شود تا با شرکت در ارتباط باشند و پرسش‌های خود را از کارشناسان شرکت بپرسند. علاوه بر این، دسترسی همیشگی به سایت شرکت، امکان خرید آنلاین را نیز فراهم می‌کند و مشتریان می‌توانند به راحتی کالاهای موردنظر خود را از طریق سایت سفارش دهند و از خدمات ارسال به‌صورت آنلاین استفاده کنند. این امر باعث ارائه خدمات بهتر و رضایت بیشتر مشتریان می‌شود.  

 سرعت در ارائه خدمات 

یکی دیگر از مزیت‌های داشتن سایت شرکتی، سرعت در ارائه خدمات است. با داشتن سایت شرکتی، محصولات و خدمات شرکت در سایت؛ کاملا قابل دسترس است و کاربران به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند و در صورت بروز مشکل مربوط به خدمات، با ثبت تیکت و یا تماس تلفنی مشکل خود را حل کنند. 

کاهش نرخ پرش 

داشتن یک طراحی سایت قوی باعث کاهش نرخ پرش کاربران در سایت خواهد شد. در واقع یک طراحی وب سایت حرفه ای نه تنها کاربران و مشتریان زیادی را به سایت شما جذب می کند، بلکه به آنها کمک می کند تا مدت زمان بیشتری در سایت باقی بمانند و خدمات ارائه شده در سایت را بررسی کنند. 

 

 نکات مهم در طراحی سایت شرکتی 

طراحی سایت شرکتی یک فرآیند مهم است که باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود. برای طراحی یک سایت شرکتی موفق، نیازمند توجه به نکاتی هستیم که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

1.‌ استفاده از تصاویر، رنگبندی و فونت مناسب 

یک سایت شرکتی در واقع نماینده شرکت شما و یک ویترین از شرکت و کسب و کار شماست، پس باید یک ظاهر جذاب و مناسب برای سایت در نظر گرفته شود. استفاده از تصاویر با کیفیت و انتخاب تم رنگی و فونت مناسب یکی از نکات مهم در طراحی سایت می باشد. 

توصیه می‌شود که صفحه اول سایت از تصاویر و محتوای زیاد استفاده نکنید. سعی کنید در این صفحه یک دید کلی از سایت‌تان به کاربر بدهید و سپس آن را به صفحات دیگر راهنمایی کنید. برای این کار باید به خوبی مخاطب و مشتری‌های شرکت را بشناسید و متناسب با آنها محتوای مناسب در سایت قرار دهید. 

2. قابلیت واکنش گرایی 

قابلیت واکنش گرایی سایت، به معنای توانایی یک سایت برای شناسایی و تطبیق خود با اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر است. در دنیای امروز، از دستگاه‌های  مختلفی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌شود. به همین دلیل، طراحی وب سایت‌ها با قابلیت واکنش گرایی برای هر اندازه صفحه نمایشی، بسیار مهم است. قابلیت واکنش گرایی سایت، سبب بهبود تجربه کاربری (UX) می‌شود و در صورتی که یک سایت با قابلیت واکنش گرایی طراحی نشده باشد، ممکن است کاربر در دسترسی به اطلاعات و انجام فعالیت‌های خود با مشکلاتی مواجه شود. 

 

قابلیت واکنش گرایی

 

3.‌ به روز رسانی مداوم 

یک  سایت شرکتی استاندارد باید مرتب به روز رسانی شود و همیشه جدیدترین اطلاعات و محصولات شرکت به کاربران نشان داده شود. به روز رسانی مداوم سایت، به کاربران نشان می‌دهد که شما به فعالیت و توسعه کسب ‌وکار خود اهمیت می‌دهید و علاوه بر این که باعث ترغیب بیشتر کاربران می‌شود، یک امتیاز مثبت از نظر موتور جستجوی گوگل برای سایت شما در نظر گرفته خواهد شد. 

 

💢 با مزایای داشتن سایت اختصاصی آشنا شوید

 

4. استفاده از CTA یا Call To Action 

اگر به سایت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک نگاهی بیندازید متوجه اهمیت استفاده از CTA می‌شوید.  

در دنیای بازاریابی، CTA به عنوان یک فراخوانی استفاده می‌شود که معمولاً در پایان یک تبلیغ، نوشته، صفحه وب، ایمیل یا پست رسانه اجتماعی قرار می‌گیرد. هدف اصلی CTA این است که کاربر را به انجام یک عمل مشخص، مانند خرید محصول، ثبت نام در سایت، دانلود فایل یا تماس با شرکت، ترغیب کند. CTA معمولاً با استفاده از کلماتی مانند "خرید کنید"، "ثبت نام کنید"، "برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید" و ... نشان داده می‌شود. استفاده از CTA  باعث تعامل بیشتر کاربران با وبسایت شما و رضایتمندی آنها خواهد شد. 

5.‌ لینک دهی به شبکه های اجتماعی 

یکی از ویژگی های طراحی سایت شرکتی، قابلیت لینک دهی به شبکه های اجتماعی می‌باشد. استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به عنوان یک راه ارتباطی با کاربران و مشتریان شرکت بسیار مهم است. با استفاده از لینک‌دهی به شبکه‌های اجتماعی شرکت، کاربران می‌توانند به راحتی با شما در تماس باشند و از خدمات شما بهره‌مند شوند. 

 

لینک دهی به شبکه های اجتماعی 

 

6.‌ استفاده از استانداردهای طراحی وب 

طراحی سایت شرکتی باید با استفاده از استانداردهای طراحی وب انجام شود. این استانداردها شامل HTML، CSS و JavaScript هستند و با استفاده از آن‌ها، سایت شما بهبود یافته و دید مناسب‌تری به کاربران نشان‌ داده می‌شود. در پشت صحنه یک وب سایت، HTML، CSS و JavaScript به عنوان زبان‌های اصلی استفاده می‌شوند. به منظور تضمین کیفیت و سازگاری این زبان‌ها با هم، استانداردهای سخت و دقیقی برای نحوه نوشتن و استفاده از آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین، با ورود نسخه‌های جدیدی از این زبان‌ها به دنیای وب، مانند HTML5 و CSS3، استانداردهای جدیدی نیز برای آن‌ها شکل گرفته است و برنامه نویسان با رعایت استانداردهای برنامه‌نویسی وب سایت، می‌توانند برای طراحان و برنامه‌نویسان، امکان ارتباط و هماهنگی آسان‌تری را فراهم کنند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.