chat gpt چیست؛ صفرتا صد کار با چت GPT و ویژگی‌های آن

مدیر سایت

اگر دوست دارید بدانید chat gpt  چیست باید بگوییم چت gpt چت بات بر پایه فناوری هوش مصنوعی است که به طور خاص بر روی درک و تولید زبان انسان تمرکز دارد و به پرسش شما پاسخ خواهد داد. چت جی پی تی با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق و داده‌ بهبود یافته به طور پیوسته در حال بهتر شدن است.

chat GPT

چتGPT شرکت OpenAI، یک برنامه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار محبوب است که می‌توان از آن برای تولید دیالوگ استفاده کرد. اگرچه مردم از چتGPT برای مقاصد مختلف دیگری نیز استفاده می‌کنند، طراحی این chat robot در درجه اول برای ارائه خدمات به مشتری صورت گرفته است. به طور مثال از آن می‌توان برای نوشتن مقاله، نگارش پیش‌نویس طرح‌های تجاری و تولید کد استفاده کرد. اما دقیقاً چتGPT چیست، واقعاً چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ برای رسیدن به جواب سوالاتتان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

chat gbt نوآوری هیجان‌انگیز دنیای هوش مصنوعی است. فرض کنید یک روبات دوستانه باشد که به شما احساس یکی از بهترین دوستان در بحث و گفتگو با شما در موضوعات مختلف بدهد. چت gbtبا استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی، قادر به درک زبان انسانی و پاسخ دادن به سوالات، بحث کردن در موضوعات گوناگون و حتی ارائه داستان‌های جذاب است. از نویسندگان گرفته تا کسب‌وکارها، همه می‌توانند از چت‌جی‌پی‌تی بهره‌مند شوند.

chat gpt چیست

چت GPT چیست؟

با معروف شدن هوش مصنوعی چت جی پی تی خیلی‌ها از خود می‌پرسند chat gpt چیست؟ چتGPT یا سرویس Chat Generative Pre-trained Transformer در واقع یک مدل هوش مصنوعی تولید خودکار چت است که برای برقراری مکالمات طبیعی طراحی شده است. این سرویس توسط OpenAi در نوامبر 2022 توسعه داده شده است. منبع داده‌های چتGPT نیز کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف است. ربات هوش مصنوعی برای پاسخ به تعاملات انسانی از این منابع برای مدل‌سازی زبان خود استفاده می‌کند.

این یک ربات زبان مولد از پیش آموزش دیده است که از سیستم پردازش زبان طبیعی یا NLP استفاده می‌کند. پردازش زبان طبیعی یا NLP، یک زیرشاخه‌ی میان رشته‌ای از علوم رایانه‌ای، زبان‌شناسی و هوش مصنوعی است که به توانایی رایانه‌ها در درک مطلب و کلمات گفتاری مربوط می‌شود به همان شکلی که انسان از آن‌ها استفاده می‌کند و متوجه منظور آن می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید چت‌جی‌پی‌تی ابزار هوش مصنوعی است که با تمرکز ویژه بر درک و تولید متون بشری به وجود امده است. chat gbt به طور خلاصه، یک ربات گفت‌وگوی هوشمند که می‌تواند با انسان‌ها در موضوعات مختلف بحث کند، سوالات را پاسخ دهد، داستان بسازد و حتی کمک کند مقالات خود را بنویسید. با استفاده از روش‌های یادگیری عمیق، چت gpt توانایی درک زبان انسانی را دارد و می‌تواند با استفاده از مدل‌های آماری زبان، به متونی با ساختار واقعی و معنادار برای هر موضوعی دست پیدا کند. این ابزار، نه تنها برای افرادی که می‌خواهند با هوش مصنوعی تعامل داشته باشند، بلکه برای نویسندگان، تحقیق‌کنندگان و حتی کسب و کارها نیز بسیار مفید است؛ زیرا می‌تواند به آن‌ها در ایجاد محتوای متنوع و جذاب کمک کند.

gpt چیست

آشنایی با سازنده چت GPT

chat gbt براساس GPT-3.5 ساخته شده است. مدل GPT-3.5 توانایی این را دارد که در یک سری از کلمات که کنار هم قرار گرفته، کلمات بعدی را پیش‌بینی کند.

شرکت OpenAI به منظور ارائه و بهبود قابلیت‌های ChatGPT، از مدل RLHF که در اصل همان مدل یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی است، استفاده کرده که این مدل یک لایه آموزش اضافی محسوب می‌شود و همین لایه اضافی توانایی این را دارد که در بهبود و تکمیل پاسخ‌های ارائه شده توسط چت GPT تأثیر به سزایی داشته باشد و به کاربر رضایت بیشتری ببخشد.

یکی دیگر از محصولات ارائه شده توسط شرکت OpenAI، هوش مصنوعی DALL-E می‌باشد. این مدل با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، در چند ماه اخیر توانسته توجه طرفدارهای زیادی را به سمت خود جلب کند. DALL-E توانایی این را دارد با استفاده از متنی که شما وارد می‌کنید، عکس‌های مرتبط با آن را به شما ارائه دهد. در واقع هرچقدر که متن شما کامل‌تر باشد و شامل جزئیات دقیق‌تری باشد، نتیجه نهایی به تصویری که در ذهنتان دارید نزدیک‌تر خواهد بود.

📝Threads اینستاگرام یک شبکه اجتماعی جدید است که محبوبیت زیادی پیدا کرده و ما در مقاله تردز اینستاگرام چیست به معرفی کامل این اپلیکیشن محبوب پرداخته‌ایم .

ویژگی چت gpt چیست؟

اگر شما هم می‌خواهید بدانید ویژگی چت gpt چیست در ادامه این متن با ما همراه باشید. بدون شک چت‌جی‌پی‌تی به عنوان ابزار هوش مصنوعی قابل اعتماد و مفید در ارتباطات انسانی و تولید محتوا شناخته می‌شود و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند:

1. chat gbt با کمک گرفتن از الگوریتم Machine learning (یادگیری ماشین) و استفاده از ML، توانایی کامل درک مفاهیم زبان انسان‌ها را دارد پس می‍‌‌تواند به پرسش‌های شما پاسخ منطقی و نزدیک بدهد و در سوالات هنگام گفتگو کردن با هوش مصنوعی جی پی تی سودبخش واقع شود. 2. یکی از ویژگی‌های برجسته چت‌جی‌پی‌تی، توانایی تولید متن است که متن‌ها را به شکل طبیعی و از زبان خود فرد می‌نویسد. ویژگی منحصر به فرد گفته شده باعث می‌شود که گفتگو با آن به واقعیت نزدیک‌تر باشد. 3. چت gpt قادر است به سوالات مختلف در زمینه‌های گوناگون مثل سوالات عمومی تا موضوعات پیچیده تخصصی پاسخ دهد. 4. هوش مصنوعی چت جی پی تی توانایی درک و پاسخ به نظرات و بازخوردهای کاربر را دارد که به او کمک می‌کند تا گفتگو را به صورت دوطرفه و تعاملی ادامه دهد. 5. chat gbt می‌تواند در موضوعات مختلف مانند علم، فناوری، هنر، ورزش و ... فعالیت کند و مطالب مرتبط را ارائه دهد.

معرفی کاربردهای چت GPT

تا اینجا به صورت مختصر با چتGPT آشنا شدید و فهمیدید gpt چیست؟ قالب مکالمه محور ChatGPT این امکان را فراهم می‌کند تا به سؤالات بعدی شما پاسخ دهد، اشتباهات خودش را بپذیرد، فرضیه‌های قبلی و نادرست را به چالش بکشد و درخواست‌های نامناسب را رد کند. حال بیایید به بررسی اصلی‌ترین کاربردهای این چت بات بپردازیم:

نوشتن رزومه با استفاده از چت GPT

اگر به دنبال شغل می‌باشید، یکی از خسته‌کننده‌ترین قسمت‌های پروسه‌ی درخواست، تهیه رزومه است. استفاده از ChatGPT یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای ساخت رزومه به شمار می‌آید. علاوه بر این، این چت بات می‌تواند سفارشی کردن رزومه برای هر پست شغلی را تنها در چند ثانیه به انجام برساند.

توضیح مسائل پیچیده با کمک چت GPT

گاهی اوقات، سرچ کردن در اینترنت به شما درک روشنی از یک سوال یا موضوع نمی‌دهد. به طور مثال به موضوعاتی مثل کرم‌چاله‌ها و ماده تاریک فکر کنید، یا یک ورزش عجیب و غریب که قوانین آن برایتان بی معنی است! چت GPT می‌تواند در توضیح موضوعات مختلف به زبانی ساده مفید باشد. در اینجا از چت GPT خواسته شده کرم چاله را به یک فرد پنج ساله توضیح بدهد.

کد بنویسید و دیباگ کنید.

چه یک برنامه نویس تازه کار باشید و چه کهنه کار، هر از چند گاهی با اشکالاتی در کدهای خود مواجه خواهید شد. چتGPT می‌تواند به شما در محدود کردن مشکلات کدها و صرفه‌جویی در وقتتان برای جستجوی یک کامای نابجا، کمک کند. همچنین با استفاده از این چت بات می‌توانید از نو کل بلوک‌های کد عملکردی را نیز بنویسید.

ایجاد محتوا به زبان‌های مختلف

اگر یک تولید کننده محتوا هستید که علاقمند به دسترسی به مخاطبان بیشتری می‌باشید، چتGPT می‌تواند کمکتان کند. با استفاده از این چت بات می‌توانید به زبان‌های مختلف محتوا ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این بات در مقایسه با ترجمه‌ی ماشینی google translate کیفیت بسیار بالاتری به شما ارائه می‌دهد.

تقریباً راجع به هر موضوعی مقاله بنویسید.

ChatGPT می‌تواند به شما در نگارش مقالات شگفت‌انگیزی در مورد طیف بی‌شماری از موضوعات مختلف، حتی پیچیده‌ترین آن‌ها کمک کند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

می‌توان به لطف چت GPT، مجموعه‌ای بزرگ از داده‌ها را تحلیل و تجزیه کرد و اطلاعات با ارزشی را از دل آن‌ها استخراج کرد.

چت جی پی تی

نحوه‌ی استفاده از چت GPT

مطمعناً تا به اینجا کنجکاو شده‌اید که چگونه از چت gpt استفاده کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با راهنمایی گام به گام به شما در این زمینه کمک کنیم تا با استفاده از آن بهتر بدانید gpt چیست.

  1. درOpenAIثبت نام کنید.

اولین گام برای استفاده از چت GPT، ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری در سایت OpenAI است. برای انجام این کار ابتدا ابزار تغییر IP خود را روشن کنید چون باید IP خود را تغییر دهید. سپس در مرورگر خود وب سایت OpenAI را سرچ کرده و وارد سایت شوید. پس از باز کردن سایت بر روی قسمت Try ChatGPT کلیک کنید.

صفحه recapcha را مشاهده می‌کنید که در این مرحله باید تیک گزینه Verify you are human را بزنید.

در صفحه بعدی در صورتی که برای بار اول وارد سایت openAI می‌شوید، بر روی گزینه‌ی ثبت نام یا sign up کلیک کنید. در غیر این صورت می‌توانید از طریق login وارد حساب کاربری خود شوید.

شما برای ساخت حساب کاربری در openAI به یک آدرس ایمیل و یک پسورد دلخواه نیاز دارید که در صفحه create your account باید آن را وارد کنید. توجه داشته باشید که پسورد شما باید حداقل شامل 8 کاراکتر باشد تا بتوانید در این سایت ثبتنام کنید و از چت GPT استفاده کنید.

  1. حساب کاربری خود راverifyکنید.

بعد از اینکه مرحله‌ی ثبت نام در ChatGPT را با موفقیت پشت سر گذاشتید، قدم بعدی تأیید یا verify کردن حساب خود است. برای این کار اگر از طریق شناسه‌ی ایمیل، ثبت نام خود را انجام داده باشید، یک ایمیل تأیید به شما ارسال خواهد شد. لینک ارسال شده به ایمیل خود را دنبال کرده و مراحل مورد نیاز تأیید را تکمیل کنید.

3. نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.

  1. شماره مجازی مرتبط با IP خود را خریداری و وارد کنید.

برای این کار می‌توانید از سایت Numberland استفاده کنید. با توجه به IP که به آن متصل شدید شما باید یک شماره مجازی مربوط به همان IP خریداری کنید تا بتوانید از امکانات و قابلیت‌های چت GPT استفاده کنید.

  1. از چتGPTاستفاده کنید.

پس از اینکه با موفقیت حساب کاربری خود در Chat GPT را ایجاد کردید، می‌توانید به صورت رایگان از چتGPT استفاده کنید. برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود هر چیزی را که می‌خواهید در نوار جستجو تایپ کنید.

 به معنای واقعی کلمه امکانات چت GPT بی‌نهایت هستند. توجه داشته باشید هر چه اطلاعات و جزئیات دقیق‌تر و بیشتری به ربات هوش مصنوعی ارائه دهید، پاسخ دقیق‌تری نیز دریافت خواهید کرد. برای نمونه، اگر می‌خواهید به سبک یک آرتیست خاص متن آهنگی بنویسید، می‌توانید اسم هنرمند را به Chat GPT بگویید. اگر بخواهید اشعار شما هم ‌قافیه شوند نیز Chat GPT می‌تواند این کار را انجام دهد، به شرط اینکه از قبل آن را درخواست کرده باشید.

محدودیت و اشکالات چت GPT

حال که متوجه شده‌ایدchat gpt چیست و چگونه از چت gpt استفاده کنیم؟ می‌خواهیم شما را با محدودیت‌های آن آشنا کنیم. چت GPT یک ابزار فوق العاده قدرتمند است، اما اگر قصد دارید از آن استفاده کنید، باید از برخی اشکالات و محدودیت‌های آن نیز آگاه باشید.

طبق گفته‌ی شرکت سازنده که OpenAI است،Chat GPT می‌تواند پاسخ‌های بی‌معنی یا نادرستی در جواب برخی سوالات ایجاد کند. اگر از این چت بات استفاده می‌کنید، ایده‌ی خوبی است که پاسخ دریافتی را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کنید اطلاعات نادرستی وجود ندارد.

همچنین این مدل، پتانسیل این را دارد که گاهی محتواهای مضر و مغرضانه‌ای تولید کند. با این وجود کمتر کسی هنوز این اشکال را تجربه کرده است.

در نهایت اشکال بعدی چتGPT این است که در مورد رویدادها و اطلاعات پس از سال 2021 دانش بسیار محدودی دارد. این موضوع به دلیل داده‌هایی است که مدل روی آن‌ها آموزش دیده است و انتظار می‌رود در نسخه‌های آینده، این محدودیت نیز برطرف شود.

هوش مصنوعی chat GPT

آیا می توان از چت GPT در تلفن همراه نیز استفاده کرد؟

خیر، متأسفانه در حال حاضر چتGPT در تلفن‌های همراه قابل دسترس نیست. بنابراین، نمی‌توان آن را برای سیستم عامل اندروید از فروشگاه Google Play و یا برای گوشی‌های آیفون در App Store پیدا کرد. این چت بات هنوز در حال توسعه می باشد و فقط درchat.openai.com قابل استفاده است.

آینده چت GPT

شما می‌توانید به هوش مصنوعی GPT-4 متن و تصویر بدهید و عکس و ویدئو تحویل بگیرید. به جرئت می‌توان گفت جدیدترین مدل هوش مصنوعی که مبتنی بر GPT-4 است درست مانند یک هوش زنانه عمل می‌کند و قادر است علاوه بر ورودی‌های متنی، همزمان به انواع مدل‌های محتوایی مانند عکس و فیلم هم پاسخ‌های متنوعی بدهد.

مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان درباره عرضه فناوری هوش مصنوعی GPT-4 تا اواسط ماه March خبر داده بود که این مدل در تاریخ 15 ماه March سال 2023 میلادی ارائه شد. مدل هوش مصنوعی GPT-4 که یک مدل LLM هوش مصنوعی چند وجهی است، می‌تواند ورودی‌های متن و تصویر را گرفته و در قالب عکس و ویدئو به‌صورت طبیعی به شما ارائه دهد، اما در حال حاضر خروجی‌ها به صورت متن در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

این در حالی است که مدل LLM فعلی (GPT 3.5) مبتنی بر متن است. ماه گذشته، شرکت OpenAI اعلام کرد روی یک برنامه تلفن همراه کار می‌کند که از فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پشتیبانی می‌شود و از آن می‌توان در ساخت ویدئو بهره گرفت. در حقیقت فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پاسخ‌ها را سریع‌تر از GPT 3.5 و شبیه زبان انسان به کاربران ارائه می‌دهد. در آینده نزدیک، تمام این امکانات در چت Bing در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.